Strona Główna | | | Impressum | | | Kariera | tel.:(+48) 22 440 15 00 |
| creditreform@creditreform.pl |
Wyniki tegorocznego rankingu wiarygodności („Liderzy Wiarygodności 2016”) mogą wydawać się nieco zaskakujące. Bezapelacyjnie wygrały bowiem dwie uczelnie wyższe, a kolejnych 18 znalazło się w zestawieniu 100 firm o najlepszym Indeksie Zdolności Płatniczej Creditreform.
Zwycięzcą rankingu jest Uniwersytet Wrocławski, a drugie miejsce zajął Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach. Dopiero trzecia firma w zestawieniu nie jest jednostką oświatową – na podium znalazł się bowiem także Dr. Oetker Polska. Skąd takie wyniki?
Zdaniem ekspertów z Creditreform Polska możemy mówić o pewnej zmianie w funkcjonowaniu szkolnictwa wyższego. Uniwersytety, politechniki, czy akademie stają się coraz częściej właśnie przedsiębiorstwami. Szczególnie poprawiła się w ostatnim roku zwłaszcza sprawozdawczość, dzięki czemu wyniki finansowe szkół wyższych publikowane są w ściśle określonych rygorach czasowych – a nie zawsze tak było. Poza tym, trzeba pamiętać, że większość wysoko klasyfikowanych uczelni to szkoły państwowe – w ich przypadku mało prawdopodobnym scenariuszem jest ogłoszenie upadłości.
Z pewnością jednak ciekawe jest to, że uczelnie pozostawiają w pokonanym polu firmy z branż produkcyjnych. A dodajmy, że ranking wiarygodności firm Creditreform obejmuje firmy z całej Polski. Jego celem jest wspieranie wybranych przedsiębiorstw w budowie pozytywnej reputacji na rynku względem innych podmiotów gospodarczych. Uczestnicy rankingu mogą posługiwać się Certyfikatem Wiarygodności Firm.
Ranking wiarygodności firm powstaje w oparciu o Indeks Zdolności Płatniczej Creditreform. Indeks ten informuje o skali ryzyka w kontaktach handlowych z ocenianą firmą. Metoda obliczania Indeksu została stworzona przez Creditreform przy współpracy ze specjalistami z zakresu finansów i ekonomii przedsiębiorstw. Indeks Zdolności Płatniczej podawany przez Creditreform obliczany jest z kombinacji kilkunastu cech podawanych w raporcie o wiarygodności płatniczej, a także na podstawie wartości porównawczych pochodzących z analizy branżowej.