Strona Główna | | | Impressum | | | Kariera | tel.:(+48) 22 440 15 00 |
| creditreform@creditreform.pl |
Do niedawna sądzono, że reklama internetowa stanowi tylko jeden z wielu kanałów marketingowych, ale teraz sieć stała się zdecydowanie najważniejszym reklamowym medium. Świat przedstawiony w serialu Mad Men definitywnie odszedł w przeszłość. Konsumenci nie zwracają większej uwagi na reklamy zamieszczane w prasie drukowanej (która sama w sobie staje się reliktem minionych czasów), nawet telewizyjne spoty są dużo mniej skuteczne, niż kilka lat temu. Pieniądze przepływają w kierunku smartfonów i Internetu. Największymi beneficjentami tej zmiany są Google i Facebook.
Już teraz obie spółki przyciągają ponad połowę reklamowych pieniędzy z marketingu online. Ale oznacza to również, że 25 procent całego rynku reklamy należy właśnie do nich. W tym zestawieniu to Google dominuje – zdobył 18 procent całego reklamowego tortu – oczywiście mowa o przychodach. Facebook zarabia „tylko” 7 procent. Jeszcze w 2012 roku obie spółki przyciągnęły 9 procent ogólnych budżetów reklamowych. W tej chwili toczy się krwawa wojna, w której inne potężne serwisy, jak Snap czy Twitter muszą walczyć o przetrwanie.