PolskiEnglish
Strona Główna |Impressum |Kariera tel.:(+48) 22 440 15 00
creditreform@creditreform.pl
Creditreform Polska Sp. z o.o.
Kontakt 08:00 - 16:00

22 440 15 00

creditreform@creditreform.pl

Hiszpania szansą dla eksporterów

Polski eksport do Hiszpanii w pierwszych trzech kwartałach 2014 r. wzrósł w porównaniu do tego samego okresu w 2013 r. aż o 22,6 proc. Według ekspertów bankowości korporacyjnej Banku Zachodniego WBK, importując nasze towary o łącznej wartości 3 mld euro, Hiszpania już za chwilę może wyprzedzić Słowację i wejść do pierwszej dziesiątki naszych odbiorców

sagrada-familia-552084640-jpgPolski eksport do Hiszpanii w pierwszych trzech kwartałach 2014 r. wzrósł w porównaniu do tego samego okresu w 2013 r. aż o 22,6 proc. Według ekspertów bankowości korporacyjnej Banku Zachodniego WBK, importując nasze towary o łącznej wartości 3 mld euro, Hiszpania już za chwilę może wyprzedzić Słowację i wejść do pierwszej dziesiątki naszych odbiorców.

 

To efekt gospodarczej odwilży na Półwyspie Iberyjskim. Zarówno Hiszpania, jak i Portugalia ciężko przeżyły kryzys, ale teraz wszystko powraca do normy. Notabene, eksport do ojczyzny fado także wzrasta. Ekonomiści Banku Zachodniego WBK zauważają, że odbicie w hiszpańskiej gospodarce w 2014 r. było szybsze niż tego oczekiwano, zwłaszcza jeśli chodzi o konsumpcję prywatną.

Udział Hiszpanii w polskim eksporcie to obecnie 2,4 proc. i jest większy niż udział USA czy Ukrainy. Hiszpania to piąty pod względem liczby ludności kraj w Unii Europejskiej, a więc potencjalnie jeden z największych rynków dla naszych eksporterów. Zdaniem Roberta Antczaka, odpowiedzialnego za rozwój Biznesu Międzynarodowego w Banku Zachodnim WBK, szansę ekspansji na rynku hiszpańskim ma bardzo wiele polskich branż. Świetnie radzą sobie eksporterzy zbóż, głównie pszenicy i żyta, leków, kosmetyków i chemikaliów przemysłowych oraz np. wyrobów z kauczuku (w tym opon). Hiszpania jest też ważnym rynkiem dla branży motoryzacyjnej i mięsnej, jak również artykułów AGD i RTV oraz mebli. Te same grupy produktów są popularne w Portugalii.

Specjaliści z banku zwracają również uwagę na dodatkowy potencjał współpracy z Hiszpanią i Portugalią: z oczywistych powodów, takich jak powiązania historyczne i tradycje handlowe oraz wspólny język, Półwysep Iberyjski ma doskonałe warunki rozwoju współpracy z Ameryką Łacińską. Jeśli polska firma zdecyduje się na obecność w Hiszpanii i Portugalii i zainwestuje w budowanie tam swojej pozycji, to drugi krok - wejście do Ameryki Łacińskiej - staje się o wiele łatwiejszy.



 

 

 

Pan/Pani
Firma:
Imię:
Nazwisko:
Adres e-mail:
*
Współpracujemy z

Federation of Business Information Service

Monitor Urzędowy

Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa