Strona Główna | | | Impressum | | | Kariera | tel.:(+48) 22 440 15 00 |
| creditreform@creditreform.pl |
Branża ochrony środowiska – czy się ostatnio rozwija?
Cóż, odpadów jest coraz więcej, a zatem rozwój jest rzeczą oczywistą. W dyrektywach unijnych są wyznaczone poziomy odzysku i segregacji odpadów, którym podlegamy. Nadal jednak daleko nam do standardów europejskich, czyli pole do ekspansji i rozwoju wciąż istnieje.
Czym się Pani teraz zajmuje?
Właśnie w sierpniu kończymy rok finansowy, więc pracy jest sporo. To gorący okres roboczy.
A odrywając się od gorących spraw związanych z rozliczeniami – jak się w ogóle zaczęła współpraca z Creditreform Polska?
Nie uczestniczyłam w samych negocjacjach od początku, bo przebywałam akurat na urlopie macierzyńskim. Wcześniej Creditreform pomagał nam przy windykacji polubownej. Postanowiliśmy rozszerzyć to współdziałanie około roku temu i dziś Państwa firma pomaga nam również przy monitoringu płatności. Początkowo przeprowadziliśmy testy pilotażowe na kilku klientach. Konieczna była integracja informatyczna, która trwała w sumie najdłużej, bo około pół roku.
Ilu kontrahentów jest monitorowanych?
Średnio 200-300 miesięcznie Te liczby się oczywiście zmieniają, bo niektórzy z nich przestają z nami współpracować, a pojawiają się w ich miejsce inni. Moduł monitoringu na bieżąco współpracuje również z modułem windykacyjnym, co także powoduje pewne przesunięcia. Pula nie obejmuje naszych wszystkich kontrahentów, a jedynie tych, z którymi mamy najwięcej problemów.
A ile spraw windykacyjnych jest obsługiwanych co miesiąc przez Creditreform?
Około pięciu.
Co Państwu daje współpraca z Creditreform?
Nie mamy wydzielonej komórki zajmującej się windykacją należności i monitoringiem, więc współpraca z Creditreform zwalnia nas z konieczności wykonywania wielu działań dodatkowych. Udaje nam się też teraz uporządkować kwestie związane z nieregularnymi płatnościami. Pamiętajmy, że każda kolejna nieuregulowana przez kontrahenta faktura naraża nas na dodatkowe straty, co w efekcie może doprowadzić do poważnych zatorów płatniczych, dlatego im wcześniej podejmie się działania windykacyjne, tym lepiej.
Jak to wygląda? Wychodzenie z kryzysu?
To nie była wyłącznie wina kryzysu, złożyło się na to wiele innych czynników. Dłużnicy prędzej czy później znajdują środki na spłatę zadłużenia i jak pokazuje doświadczenie dłużnicy raczej w pierwszej kolejności zapłacą temu, kto się upomina, niż temu, kto biernie czeka na zapłatę, dlatego, jeżeli mówimy o kryzysie, tak ważne jest, by mieć kontrolę nad należnościami w firmie. W tym właśnie pomaga nam Creditreform.
A czy planują Państwo ewentualne rozszerzenie współpracy?
W tej chwili próbujemy cały czas uporać się z uporządkowaniem kwestii starych niespłaconych należności – niektóre sprawy ciągną się od 2013 roku. Przez pewien czas nikt nad tym nie panował. Nie wykluczam jednak rozszerzenia współpracy w którymś z następnych etapów.
Dziękujemy za rozmowę.