Strona Główna | | | Impressum | | | Kariera | tel.:(+48) 22 440 15 00 |
| creditreform@creditreform.pl |
Takim działaniem jest coraz częściej wykorzystywany monitoring płatności. Poza wszystkimi zaletami tej usługi, jest ona prawdopodobnie najtańszą formą dbałości o własne należności.
Branża odzyskiwania należności doświadcza coraz większej konkurencji na trudnym rynku – vide sytuacja gospodarcza wspomniana wcześniej. Poza zasadniczymi usługami windykacyjnymi, firmy windykacyjne wzbogacają swoją ofertę, proponując swoim klientom usługi komplementarne. Firma windykacyjna obecnie nie tylko odzyskuje należności, lecz proponuje szeroki zakres dodatkowych usług: weryfikacja przyszłych kredytobiorców, analiza firm i branż. - Coraz bardziej popularna staje się usługa monitoringu płatności. W zdecydowany sposób wpływa ona na poprawę dyscypliny płatniczej. Należności są pod kontrolą już od dnia uruchomienia kredytu do dnia spłaty – mówi Bogusław Gębarowski, dyrektor departamentu windykacji w Creditreform Polska. Dzięki kompleksowości obsługi, brak spłaty w terminie powoduje automatyczne przejście należności do etapu windykacji. Należności w taki sposób monitorowane cechuje wyższy stopień skuteczności działań windykacyjnych. - Dobrym wzorcem są tu instytucje pożyczkowe, które opanowały do perfekcji proces monitorowania – przypominania o zbliżającym się terminie płatności. Formy działania są różnorodne poczynając od automatycznych komunikatów SMS i mail – dodaje przedstawiciel Creditreform Polska. Monitorowanie płatności jeszcze przed terminem ich wymagalności jest więc pierwszym etapem działań firmy windykacyjnej. Późniejszy nadzór nad procesem nadzorowania poszczególnych rat kredytu czy pożyczki pozwala na precyzyjną informację na temat wartości i jakości posiadanych aktywów bankowych.