Strona Główna | | | Impressum | | | Kariera | tel.:(+48) 22 440 15 00 |
| creditreform@creditreform.pl |
Wbrew pozorom chodzi o bardzo podstawowe informacje. Nie zawsze jednak są one łatwe do uzyskania. A tak naprawdę, by je uzyskać, trzeba posłużyć się narzędziami wywiadu konkurencyjnego. Ale wróćmy do tych pytań. Co tak naprawdę musimy wiedzieć na temat konkurencji? Wszystko sprowadza się do kilku kluczowych informacji.
A zatem, trzeba dowiedzieć się przede wszystkim, za co nasza konkurencja pobiera wszelkie opłaty. Istotna jest nie tylko ich wysokość, ale w pewnym sensie cała polityka cenowa. Sprawdzamy zatem również specyfikę cen, dowiadujemy się, jakie zniżki (stałe lub sezonowe) są proponowane. Czy w przypadku usług bardziej złożonych pojawiają się dodatkowe koszty? To wszystko pozwala ustalić własne podejście cenowe prowadzące do wzrostu sprzedaży.
To jednak nie wszystko. Musimy bowiem wiedzieć także, jak wygląda struktura organizacyjna konkurencji. Czy zatem są w stanie podołać większym zleceniom, niż my? Ile osób liczy dział sprzedaży, a ile wsparcia technicznego? Te wszystkie informacje mogą okazać się istotne. Badamy więc liczbę pracowników w podziale na grupy funkcjonalne, badamy też alokację środków w budżecie.
Trzecia istotna informacja wiąże się ze strategią marketingową konkurencji. Właściwie niemożliwe jest przygotowanie własnej strategii bez wiedzy na temat tego, co dzieje się w danym momencie w branży. Tu też warto wejść w szczegóły – jaki przekaz marketingowy próbują zakomunikować konkurenci biznesowi? W jaki sposób mierzą skuteczność tych komunikatów? Czy są w stanie uzyskać prawidłowe odpowiedzi z zewnątrz i z wewnątrz firmy? A kiedy już to wszystko wiemy, spróbujmy wykorzystać tę wiedzę.