Strona Główna | | | Impressum | | | Kariera | tel.:(+48) 22 440 15 00 |
| creditreform@creditreform.pl |
Deprywacja sensoryczna - to procedura, w której w sposób zamierzony pozbywamy się bodźców oddziałujących na poszczególne lub nawet wszystkie zmysły. To zabieg paramedyczny lub psychoterapeutyczny i wydawałoby się, że nie ma nic wspólnego z biznesem. A jednak – polskie firmy prawie nie korzystają z raportów wywiadowni gospodarczych dotyczących konkurencji. Zupełnie jakby przebywały w komorze deprywacyjnej – może licząc na efekt leczniczy? Niestety, niewiedza rzadko bywa atutem we współczesnej gospodarce.
- Trudno dokładnie ocenić, ile raportów wiarygodności płatniczej dotyczyć może potencjalnych kontrahentów, a ile rzeczywistych rywali. Można jednak podejrzewać, że tych pierwszych jest zdecydowanie więcej – mówi Magdalena Maciejewska, Kierownik Działu Informacji w Creditreform Polska.
Okazuje się, że częstą przyczyną tej niemocy bywa brak wiedzy o tym, kim w ogóle jest nasza konkurencja. Tu znów pojawia się pytanie – dlaczego firmy w Polsce tak rzadko korzystają z raportów branżowych? Odpowiedzi prostej nie znajdziemy – lecz zapewne chodzi tu wciąż o brak doświadczeń na tym polu. A może również o deficyt, jeśli idzie o niezależne analizy tego typu?
Warto też wiedzieć, że istnieją dziesiątki narzędzi marketingowych, których zapewne już używamy do monitorowania własnej wydajności. Mogą one być wykorzystane w celu sprawdzenia otoczenia konkurencyjnego. Konieczne staje się wtedy ciągłe sprawdzanie określonych obszarów. Zatrudnianie w przedsiębiorstwie osób, które będą wykonywały takie zadania nie zawsze jest ekonomicznie uzasadnione. – W takich przypadkach najlepiej zwrócić się do ekspertów z zewnętrznej firmy – dodaje Magdalena Maciejewska.