Strona Główna | | | Impressum | | | Kariera | tel.:(+48) 22 440 15 00 |
| creditreform@creditreform.pl |
Rozporządzenie to zwane popularnie RODO, będzie obowiązywało w polskim porządku prawnym bezpośrednio i ma mieć zastosowanie od 25 maja 2018 r. Od tego dnia polskie przepisy muszą zapewniać skuteczne stosowanie jego przepisów. Tu ważna uwaga – nie mogą one powielać rozwiązań rozporządzenia ani nie mogą być z nim sprzeczne. Co więcej, wyzwanie wdrożenia do krajowego porządku prawnego ogólnego rozporządzenia unijnego o ochronie danych osobowych stoi przed każdym z państw Unii Europejskiej.
Problem jednak w tym, że aby chronić dane osobowe ustawodawca w zasadzie zabrania zbierania personalnych danych – dopuszcza jedynie korzystanie z informacji statystycznie uśrednionych. To zaś w zasadzie uniemożliwia przygotowanie produktów całkowicie spersonalizowanych. Z raportu pod nazwą The 2017 State of Personalization stworzonego przez BI Intelligence wynika, że klienci oczekują większej personalizacji. Jeżeli chodzi o sklepy sieciowe, to podobne nadzieje żywi 51 proc. badanych, a tylko 17 proc. z nich twierdzi, że doświadcza zadowalającej obsługi pod tym względem. Nawet w przypadku małych sklepików i lokalnych biznesów aż 34 proc. ich klientów liczyłaby na większe dostosowanie produktów do ich (nawet niewyrażonych wprost) oczekiwań.
Tak się często dzieje, że ustawodawcy (jak widać nie tylko w Polsce) zapominają o konsekwencjach przepisów, które przygotowują. Bywa, że niektóre skutki są trudne do przewidzenia, ale o innych dość głośno mówią przeciwnicy prawa wprowadzanego zbyt pospiesznie.