Strona Główna | | | Impressum | | | Kariera | tel.:(+48) 22 440 15 00 |
| creditreform@creditreform.pl |
Okazuje się, że dwaj najwięksi gracze rynkowi - Samsung i Apple – odczuli to załamanie na własnej skórze. Sprzedaż smartfonów Samsunga spadła w czwartym kwartale o 3%, podczas gdy sprzedaż iPhonów Apple - o 5%. Spadek w okresie świątecznym jest szczególnie zauważalny, ponieważ konsumenci zwykle otrzymywali najwięcej nowych telefonów pod choinkę.
Analitycy Gartnera nie twierdzą jednak, że mamy do czynienia z jakimś odejściem od mobilnej telefonii. Po prostu średni cykl życia smartfona staje się dłuższy. Konsumenci często odkładają aktualizacje smartfonów, ponieważ kupują więcej modeli o wysokiej jakości, twierdzi dyrektor badań Gartner Anshul Gupta. W miarę zmniejszania się luki technologicznej między generacjami urządzeń konsumenci są mniej skłonni do modernizacji, ponieważ ich obecny smartfon spełnia ich potrzeby. Wydłużające się cykle aktualizacji mogą negatywnie wpłynąć na marki i firmy, które chcą wykorzystać nowe i innowacyjne funkcje aplikacji mające na celu zwiększenie zaangażowania klientów. Poza tym, brakuje wysokiej jakości, tanich smartfonów.
Globalna sprzedaż smartfonów prawdopodobnie znów się wzrośnie w 2018 r., choć nieznacznie. Szersze przyjęcie asystentów głosowych z obsługą AI, doświadczeń wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości oraz inteligentniejszych aparatów przez producentów telefonów może zachęcić konsumentów do wcześniejszego ulepszania swoich urządzeń. Pomoże to również wzmocnić rynek deweloperów aplikacji.