Strona Główna | | | Impressum | | | Kariera | tel.:(+48) 22 440 15 00 |
| creditreform@creditreform.pl |
Carrefour Polska uruchamia dla klientów test nowej usługi Scan & Go, która umożliwia ona skanowanie produktów za pomocą telefonu i mobilną płatność za zakupy za pomocą portfela elektronicznego. Pierwsze testy nowej usługi są prowadzone w kilku sklepach w Warszawie. Docelowo ma ona być dostępna we wszystkich placówkach w całej Polsce.
Aby skorzystać z usługi Scan & Go klient potrzebuje wyłącznie smartfona z zainstalowaną najnowszą wersją aplikacji „Mój Carrefour”. Po wybraniu odpowiedniej opcji z rozwijanego menu bocznego można przystąpić do skanowania kodów kreskowych produktów za pomocą kamery w telefonie. Zeskanowane produkty są automatycznie dodawane do wirtualnego koszyka, a wartość zakupów sumowana. Dzięki na bieżąco wyświetlanej łącznej wartości zakupów klient ma pełną kontrolę nad sumą, którą zapłaci przy kasie. Co ciekawe, nie musi on płacić gotówką lub kartą – wystarczy, że okaże wygenerowany kod.
Tymczasem amerykański Walmart właśnie oficjalnie zdecydował się zakończyć swój własny program "Scan & Go". Chociaż niedawna ekspansja programu do 100 sklepów wydawała się być dobrym prognostykiem, dalsze testy wykazały, że Scan & Go był używany przez klientów bardzo rzadko. Inne sieci za oceanem pracują nad własnymi rozwiązaniami - Kroger ruszył z programem "Scan, Bag and Go", a Meijer pracował nad "Shop & Scan”. W obydwu przypadkach jednak od klientów nie wymaga się płacenia za pomocą aplikacji.
Coraz dalej postępuje więc odkryta przez George’a Ritzera macdonaldyzacja – jednym z jej efektów miało być przecież stopniowe zrzucanie na klientów kolejnych etapów obsługi. Czy będzie to dla nich wygodne? Na pewno dla sieci handlowych, które mogą w ten sposób zatrudniać mniej ludzi na kasach.