PolskiEnglish
Strona Główna |Impressum |Kariera tel.:(+48) 22 440 15 00
creditreform@creditreform.pl
Creditreform Polska Sp. z o.o.
Kontakt 08:00 - 16:00

22 440 15 00

creditreform@creditreform.pl

Rzeczywistość się poszerza

Wykorzystanie AR (augmented reality, czili rzeczywistości poszerzonej) w technologii mobilnej może okazać się wielkim rynkiem w najbliższych kilku latach.

augmented-reality-phone-for-blog-jpg

Wirtualna rzeczywistość i rozszerzona rzeczywistość wciąż kojarzą się bardziej ze światem gier komputerowych. Jednak rynek technologii mobilnych coraz odważniej wykorzystuje te technologie - wciąż jest w powijakach, ale istnieje już niezliczona ilość aplikacji, które wykorzystują kamerę telefonu komórkowego. Dzięki nim możemy ułatwić użytkownikowi znalezienie potrzebnych usług lub… złapanie Pokémona.

Jednak niedawny raport analityków z Digi-Capital sugeruje, że branża może siedzieć na tykającej bombie zegarowej. Bombie wypełniona ładunkami i mnóstwem gotówki, ponieważ eksperci przewidują, że Rozszerzona Rzeczywistość w przestrzeni mobilnej będzie warta aż 60 miliardów dolarów już w 2021 roku i potencjalnie może być używana przez nawet 1 miliard ludzi. To odważna prognoza, a jeśli się sprawdzi, to AR może być kolejną rzeczą, która zadecyduje o rozdaniu kart na mobilnym rynku.

Rynek AR już dziś staje się interesujący dla sieci handlowych. Chociażby łącząc zakupy online z zakupami w sklepach, ponieważ mobilny AR może być wykorzystany do przeniesienia części doświadczeń sklepowych do domów konsumentów. Umożliwia on kupującym online testowanie różnych rozmiarów i wariantów produktów lub po prostu zobaczenie, jak produkt wygląda - bez podejmowania prawdziwego zobowiązania do zakupu lub podróży do sklepu. Można go również używać w sklepie, aby szybko dostarczyć informacje o produkcie lub poprowadzić użytkowników do właściwego produktu za pomocą usług lokalizacyjnych. Detaliści, którzy spełniają tę potrzebę mobilnego AR stoją przed konkurencją. Mobile AR może pomóc budować lojalność wobec marki, zwiększać zaangażowanie, zwiększać zasięg geograficzny klientów, skracać czasy konwersji, zwiększać zakupy większych przedmiotów i ograniczać zwroty.

W nowym raporcie Business Insider Intelligence bada znaczenie mobilnego AR dla firm w przestrzeni handlowej, analizuje różne sposoby, w jakie marki wykorzystują mobilne AR, aby poprawić wrażenia klientów, jak również własne, i określa czynniki, które detaliści powinni wziąć pod uwagę przy opracowywaniu mobilna strategia AR. Prawie 75% konsumentów spodziewa się, że sprzedawcy detaliczni będą oferować usługi AR. Mobilne AR-y są bardziej prawdopodobne, ponieważ firmy Apple i Google nadal rozbudowują swoje platformy programistyczne AR, ARKit i ARCore, co pozwoli na ekspansję rynku adresowalnego. Detaliści w niektórych segmentach, takich jak meble i wyposażenie domu, czy uroda i moda, jako pierwsi zaczęli korzystać z mobilnej oferty AR za pośrednictwem własnych aplikacji. Wydaje się, że sektory te najpilniej potrzebują mobilnych strategii AR, ponieważ wypróbowywanie mebli i ubrań to dwa najbardziej pożądane przypadki użycia AR przez konsumentów. Media społecznościowe stają się popularnym kanałem dla sprzedawców, którzy docierają do konsumentów dzięki mobilnym doświadczeniom AR. Platformy, takie jak Facebook i Snapchat, nadal budują narzędzia, które firmy i programiści mogą wykorzystać, aby ulepszyć swoje strategie reklamowe dzięki wciągającym doświadczeniom. Ale sprzedawcy detaliczni będą musieli wziąć pod uwagę kilka czynników przed wdrożeniem strategii mobilnego AR. Należą do nich koszty budowy doświadczenia AR, dostępność smartfonów kompatybilnych z AR, świadomość konsumentów na temat mobilnych aplikacji AR oraz jakość mobilnych treści AR.

 

Pan/Pani
Firma:
Imię:
Nazwisko:
Adres e-mail:
*
Współpracujemy z

Federation of Business Information Service

Monitor Urzędowy

Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa