Strona Główna | | | Impressum | | | Kariera | tel.:(+48) 22 440 15 00 | creditreform@creditreform.pl |
Trzeba przyznać, że IoT jest doskonałym narzędziem do zbierania informacji. Jednak – przynajmniej na razie – mamy do czynienia z przerostem formy nad treścią. Innymi słowy, firmy nie mają pomysłu jak wykorzystywać te informacje do wspierania celów biznesowych. Wymaga to bowiem nieco bardziej długoterminowego planowania. Dlatego warto inwestować w Internet Rzeczy dopiero po sformułowaniu dobrze zdefiniowanych zasad zarządzania danymi, które dyktują przyszłe wykorzystanie informacji. To powinno pomóc w zachowaniu konkurencyjności. Jest to szczególnie ważne w przypadku konkurowania z firmami, które nie mają priorytetowego zarządzania danymi.
Więcej niekoniecznie oznacza lepiej, przynajmniej jeśli chodzi o praktyki gromadzenia danych. Zamiast tego firmy muszą sprawdzić, w jaki sposób otrzymane informacje mogą przełożyć się na większą wartość dla ich organizacji i klientów. To strategiczne podejście powinno pomóc im utrzymać konkurencyjność niezależnie od branż i celów. Organizacje mogą pomyśleć o najbardziej naglących problemach, które powodują trudności dla ich biznesu na samym początku. Następnym krokiem jest ustalenie, w jaki sposób dane z urządzeń IIoT mogłyby sprostać tym wyzwaniom.
Analiza danych jest jednym z trendów kształtujących IoT i ta tendencja będzie prawdopodobnie kontynuowana w przewidywalnej przyszłości. Obecnie firmy oceniają, w jaki sposób mogą wykorzystywać informacje, a nie tylko je gromadzić. Większość gadżetów IIoT zarówno wysyła, jak i odbiera informacje o procesach zachodzących w firmach, które z nich korzystają. Jednak w przypadku danych rozproszonych firmy muszą zapewnić, że nie ujawniają informacji nieupoważnionym odbiorcom. Może w końcu chodzić np. o tajemnice handlowe. Chociaż zarządzanie danymi odnosi się do czynników innych niż cyberbezpieczeństwo, to równocześnie zapewnia ono lepsze ogólne bezpieczeństwo w organizacji. Priorytet w zakresie bezpieczeństwa cybernetycznego stawia firmy na mniejszym poziomie ryzyka ataków hakerskich, które mogą zakłócać działalność biznesową i powodować szkody wizerunkowe. Zarządzanie danymi idzie w parze z cyberbezpieczeństwem, ograniczając dostęp do poufnych danych i zachowując lepszą spójność między innymi podczas pracy z informacjami. Ludzie muszą jednak stosować podejście oparte na ryzyku i stosować najlepsze praktyki w branży. Jednak rozmiar i struktura organizacji mogą wpłynąć na sposób, w jaki zarządzanie danymi wpisuje się również w plan cyberbezpieczeństwa.
Komunikat |
KLAUZULA INFORMACYJNA
W nawiązaniu do przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) informujemy: 1. Administratorem / Podmiotem przetwarzającym Państwa dane osobowe jest Creditreform Polska Sp. z o.o. siedziba administratora: ul. Kossaka 17 01-576, Warszawa; 2. Przetwarzamy następujące dane: imiona i nazwiska, miejsca prowadzenia działalności gospodarczej i inne dane kontaktowe, dane dotyczących zdarzeń gospodarczych, kariery zawodowej. Nie przetwarzamy danych wrażliwych ani danych osób małoletnich. 3. Dane osobowe przetwarzane będą:
4. Podstawą przetwarzania jest:
5. Państwa dane osobowe będą przechowywane maksymalnie przez okres niezbędny dla realizacji prawnie uzasadnionych interesów spółki lub ochrony Państwa danych osobowych. 6. Posiadacie Państwo prawo dostępu do treści swoich danych oraz macie prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do cofnięcia zgody. 7. W przypadku naruszenia przepisów ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) macie Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego; 8. Nie podejmujemy decyzji opartych wyłącznie na zautomatyzowanym profilowaniu danych osobowych; 9. Posiadane dane osobowe zabezpieczamy przed niepowołanym dostępem osób trzecich. Dostęp do aplikacji zawierającej dane osobowe posiadają tylko uprawnione osoby i tylko w niezbędnym zakresie, zaś dostęp do systemów realizowany jest poprzez unikalny identyfikator i zabezpieczony jest hasłem dostępu. 10. W sprawach dotyczących przetwarzania Państwa danych osobowych można kontaktować się pisemnie na adres: ul. Kossaka 17 01-576, Warszawa lub na adres poczty elektronicznej: reklamacje@creditreform.pl |