Strona Główna | | | Impressum | | | Kariera | tel.:(+48) 22 440 15 00 |
| creditreform@creditreform.pl |
E-sport, który jest skrótem od sportów elektronicznych, odnosi się do konkurencyjnych gier wideo oglądanych przez widzów. E-sport nie jest wprawdzie aż tak powszechny jak sporty tradycyjne, ale przewiduje się, że liczba jego fanów wzrośnie o 59% w ciągu następnych pięciu lat. Poza tym wciąż jest miejsce na dalszy wzrost – istnieją przewidywania, że 600 milionów konsumentów na całym świecie będzie oglądało e-sport w 2023 roku, w porównaniu z 378 milionami w roku ubiegłym (2018).
To zaś oznacza, że rodzi się wielki rynek reklamowy, tym bardziej, że większość profesjonalnych fanów gier należy do pokolenia millenialsów i pozostaje atrakcyjna dla ewentualnych sponsorów. Według Activate, 62% amerykańskich widzów e-sportowych ma 18-34 lata, a 58% pozytywnie odnosi się do zaangażowania tejżę marki w esport. Tymczasem Newzoo przewiduje, że w 2018 r. przychody ze sponsoringu e-sportowego wyniosą 359 milionów dolarów, o 53% więcej niż rok wcześniej. Rosnąca aktywność e-sportu i marek pomaga wyjaśnić, dlaczego także celebryci wietrzą swój interes, by wykorzystać tę sytuację. W ubiegłym roku legenda koszykówki, Michael Jordan i muzyk Drakeboth, zainwestowali w osobne przedsięwzięcia typu e-sport.
Przewiduje się, że liczba fanów e-sportu wzrośnie o 59% w ciągu następnych pięciu lat, ale wciąż pozostaje miejsce na wzrost. Ta ekspansja będzie napędzana wieloma czynnikami, w tym inwestycjami z tradycyjnych lig sportowych, wyższą liczbą transakcji emisji oraz ekspansją mobilnej sceny e-sportowej.
Marki mogą sponsorować ligi e-sportowe, konkursy i graczy, a także reklamować się na platformach cyfrowych, takich jak Twitch, aby dotrzeć do oczu fanów e-sportu. Niezależnie od tego, jaki będzie kształt kampanii e-sportowej marki, autentyczne zaangażowanie w świat gier ma ogromne znaczenie.