Strona Główna | | | Impressum | | | Kariera | tel.:(+48) 22 440 15 00 |
| creditreform@creditreform.pl |
- Nasze badanie wykazało, że zaufanie konsumentów i chęć wspierania organizacji po kryzysie różniły się w zależności od płci lidera organizacji i rodzaju incydentu” - powiedziała dr Nicole Votolato Montgomery z University of Virginia. - Kobiety ponoszą większe kary za wykroczenia etyczne z powodu uporczywych stereotypów płciowych, które mają tendencję do klasyfikowania kobiet jako posiadających więcej kompetencji społecznych niż mężczyzn, takich jak bycie bardziej sympatycznymi, wrażliwymi i wspierającymi innych. Nawet na stanowiskach kierowniczych kobiety powinny być bardziej nastawione na etykę niż ich męscy odpowiednicy.
W kilku eksperymentach uczestnicy musieli zapoznać się z różnorodnymi informacjami na temat producenta samochodów. Jedna trzecia z nich dowiedziała się, że producent wypuścił na rynek auta z uszkodzonym czujnikiem paliwa, nie wiedząc o istnieniu tego problemu. Jedna trzecia usłyszała, że firma została wcześniej poinformowana o problemie i nie podjęła natychmiastowych działań. Jedna trzecia otrzymała wyłącznie opis firm. Okazało się, że jeżeli prezeską firmy była kobieta, to badani zgłaszali znacznie mniejszą chęć przyszłego zakupu, niż wtedy, gdy w prezesem był mężczyzna właśnie w przypadku problemu natury etycznej. Natomiast okazało się, że uczestnicy karali organizacje prowadzone przez kobiety mniej niż organizacje prowadzone przez mężczyzn, kiedy w grę wchodził wyłącznie brak kompetencji. „Jednak sytuacja była odwrotna w przypadku firmy produkującej produkty dla dzieci. W tym kontekście uczestnicy, którzy czytali o niepowodzeniu kompetencji, karali organizacje kierowane przez kobiety bardziej niż organizacje kierowane przez mężczyzn.”