Strona Główna | | | Impressum | | | Kariera | tel.:(+48) 22 440 15 00 |
| creditreform@creditreform.pl |
Prawie połowa (47 proc.) firm z sektora MSP deklaruje, że mniej ufa swoim kontrahentom w czasie pandemii. W przypadku 44 proc. firm zaufanie utrzymało się na tym samym poziomie, a tylko 8 proc. przedsiębiorstw deklaruje, że zaufanie do kontrahentów wzrosło. Najczęstszą przyczyną ograniczonego zaufania była niepewność i nieprzewidywalność warunków biznesowych podczas kryzysu związanego z koronawirusem (75 proc. wskazań). W dużym stopniu przyczyniły się do tego problemy finansowe kontrahentów (44 proc.) I opóźnienia w płatnościach (35 proc.).
W dobie koronawirusa i spadku wzajemnego zaufania w biznesie wiarygodność firm zyskała na znaczeniu. Aż 77 procent przedstawicieli sektora małych i średnich przedsiębiorstw stwierdziło, że pomaga im to przetrwać ten trudny czas. Aż 91 procent MŚP uważa również, że firmy mogą odnieść znaczne korzyści z takiego podejścia.
W tych trudnych warunkach makroekonomicznych szczególnego znaczenia nabiera nie tylko posiadanie przez firmę wiarygodności lecz także umiejętność skutecznego poinformowania i przekonania o tym jej partnerów biznesowych. Podejmowanie przez firmy samodzielne próby przekonywania o swojej wiarygodności zwłaszcza potencjalnych kontrahentów, są przez nich często odbierane jako działania czysto marketingowe. Z pomocą przychodzą tutaj produkty dostarczane przez wyspecjalizowane firmy posiadające status uznanego eksperta w dziedzinie oceny wiarygodności płatniczej przedsiębiorstw.
Przykładem takiego produktu jest Certyfikat Wiarygodności Płatniczej stanowiący obiektywny dowód posiadania przez firmę wiarygodności.
- Obecnie obserwowany jest wzrost zainteresowania przedsiębiorców tego rodzaju produktami – zwraca uwagę Jacek Koziaczy, Prezes Zarządu Wywiadowni Gospodarczej Creditreform Polska. Podkreśla on przy tym, że zakup Certyfikatu jest poprzedzony wnikliwym badaniem wiarygodności płatniczej firmy. Metodyka oceny przedsiębiorstw w dobie pandemii COVID-19 została zaostrzona w przypadku niektórych branż, zwłaszcza z sektora handlowego i usługowego, które były zorientowane na obsługę klienta detalicznego. Dzięki stałej dbałości o adekwatność metodyki oceny przedsiębiorstw do warunków panujących w gospodarce oraz danej branży, przedsiębiorcy mają zaufanie do firm, które posługują się Certyfikatem Wiarygodności. Produkt ten stanowi coraz chętniej wybierane narzędzie pozwalające na promocję wiarygodności podmiotów znajdujących się w dobrej kondycji finansowej.