Strona Główna | | | Impressum | | | Kariera | tel.:(+48) 22 440 15 00 |
| creditreform@creditreform.pl |
Według zestawienia wartość marki Biedronka wynosi 1,7 mld euro, choć w ciągu roku spadła o 2,5 procent. Firma jest na 272 pozycji, po awansie w ciągu roku o 13. Inni polscy przedstawiciele silniej stracili na wartości.
PKO BP stracił aż 25,2 procent. Marka z wyceną 1,5 mld euro spadła aż o 54 pozycje na miejsce 304. Po awansie o 25 „oczek” 359. pozycję zajęło wyceniane na 1,2 mld euro PZU. Jednak ta wycena jest o 4,5 procent niższa niż przed rokiem. Z kolei marka PKN Orlen jest warta 1,15 mld euro, o 12,7 procent mniej niż w poprzedniej edycji, co pozwoliło jej zająć 375 pozycję. Co ciekawe, dokładnie tak samo było rok temu. Polskim debiutantem na liście jest Asseco, wyceniane na 900 mln euro, co oznacza wzrost o 12,1 procent.
W Europie dominują marki motoryzacyjne – najcenniejszy jest Mercedes z wyceną 49,6 mld euro, przed T-Mobile i Volkswagenem. W pierwszej dziesiątce znalazły się również Porsche i BMW. W pierwszej dziesiątce jest aż siedem marek niemieckich, inne kraje mają tylko pojedyncze marki, np. holenderski Shell na czwartej pozycji, brytyjski EY czy BP.
Brand Finance informuje, że ogólnie pandemia spowodowała 10- procentowy spadek ogólnej wartości wszystkich 500 marek w rankingu w ujęciu rocznym do 1,76 biliona euro. Ponad połowa marek w rankingu pochodzi z zaledwie trzech krajów – Niemiec, Francji i Wielkiej Brytanii. Natomiast Europa Środkowo-Wschodnia ma na liście tylko 22 przedstawicieli, w tym 15 z Rosji.