Strona Główna | | | Impressum | | | Kariera | tel.:(+48) 22 440 15 00 |
| creditreform@creditreform.pl |
W przypadku firm, którym udało się odbudować obroty do poziomu sprzed pojawienia się Covid-19, decydującym czynnikiem była przede wszystkim troska o pracowników i utrzymanie zatrudnienia nawet w najbardziej kryzysowych momentach (33,3 proc.). Na kolejnym miejscu znalazł się wzrost popytu na towary i usługi (24,3 proc.), a na trzecim utrzymanie konkurencyjnych cen (18 proc.).
Kluczowy okazał się również brak problemów z łańcuchem dostaw (12,2 proc.), korzystanie z pomocy publicznej i dbałość o płynność finansową oraz terminowe ściąganie należności (odpowiednio 10,6 proc. i 9,5 proc.).
- Obecnie 38 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje, że radzi sobie tak samo, a nawet lepiej niż przed pandemią, choć były narażone na jej przykre konsekwencje. Warto skorzystać z ich doświadczenia, zwłaszcza że wciąż duża część MŚP, bo 33 proc. nie przywróciło sprzedaży przed Covid-19, a dalsze trudności mogą pogorszyć sytuację – powiedział Sławomir Grzelczak, prezes BIG InfoMonitor.