Strona Główna | | | Impressum | | | Kariera | tel.:(+48) 22 440 15 00 |
| creditreform@creditreform.pl |
Spadek wartości składanych zamówień, prośby o wydłużenie terminów płatności w fakturach, rezygnacja z planowanych zleceń - średnio co trzeci przedsiębiorca doświadcza różnych zachowań ze strony kontrahentów, które tłumaczy... wojną na Ukrainie - wynika z badań Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej. Wiele z tych zjawisk nie wynika z przyczyn ekonomicznych, ale psychologicznych - zapewniają eksperci i przypominają, że podobne reakcje przedsiębiorców obserwowano na początku pandemii.
Nic nie wskazuje na to, że wojna za naszą wschodnią granicą wkrótce się zakończy. Tymczasem przedłużający się konflikt na Ukrainie odciska swoje piętno nie tylko na polskiej gospodarce, ale także na polskich firmach. I to niezależnie od tego, czy prowadzą one interesy w Europie Wschodniej, czy nie.
Jak wynika z badania "Biznes a Ukraina" przeprowadzonego pod koniec marca 2022 r. przez TGM Research na zlecenie Krajowego Rejestru Długów BIG, 38 proc. właścicieli firm z sektora MŚP uważa, że wojna rosyjsko-ukraińska ma lub będzie miała negatywny wpływ na ich biznes. Skłania to przedsiębiorców do podejmowania decyzji, które pozwolą lepiej zabezpieczyć ich interesy. Jednak zdaniem ekspertów są to obawy bezpodstawne i większość z nich nie ma pokrycia w rzeczywistości. W praktyce takie działania szkodzą jedynie mniejszym i słabszym partnerom biznesowym.